Täältä löydät vastaukset meiltä useimmin kysyttyihin kysymyksiin.

Saamme vuosittain satoja konttiaiheisia kysymyksiä. Ihmiset esittävät kysymyksiä liittyen mihin vain aina kuljetuspalveluistamme kontin rakentamiseen. Olemme pyrkineet tässä UKK:ssa vastaamaan meiltä usein kysyttyihin kysymyksiin.

Jos et löydä vastausta täältä, laita viestiä sivun alareunan lomakkeella, niin vastaamme mahdollisimman pian!

Usein kysytyt kysymykset

  • Mitä tarkoittaa nosto- ja käsittelymaksu?

    Vuokraamisen yhteydessä veloitamme kertaluonteisen nosto- ja käsittelymaksun. Maksu sisältää kontin nostot auton päälle varikollamme sekä sen laskemisen auton päältä palauttamisen yhteydessä. Maksu veloitaan ainoastaan vuokrauksen yhteydessä. Mikäli ostat kontin, emme veloita sitä.

  • Mitä eri toimitustavat tarjouksessa tarkoittavat?

    Kontin voidaan toimittaa usealla eri tavalla. Yleisimmät Suomessa käytetyt termit konttikuljetuksille ovat:

    • CPT
    • Maahan laskettuna / DAP
    • FCA

    Vapaasti auton päällä tarkoittaa, että toimitamme kontin kohteeseen ajoneuvolla, jossa ei itsessään ole nosturikalustoa, jolla kontti voidaan laskea maahan. Vastaanottaja huolehtii kontin purkamisesta autosta.

    Maahan laskettuna tarkoittaa, että kontti toimitetaan paikalle autolla, jolla se saadaan laskettua maahan. 6′-20′ kontit toimitetaan yleensä nosturiautolla, ja 20′ konttia suuremmat kontit sideloader-autolla, jolla kontti voidaan laskea auton viereen. Muista, että maahanlasku ja asennus ovat eri asioita. Maahanlasku sisältää yleensä 30-45 min vapaata purkuaikaa, jonka ylittävä osuus veloitaan tuntiperusteisesti. Mikäli tiedät, että kontti tullaan asentamaan hankalaan paikkaan, ilmoitathan siitä meille etukäteen niin osaamme varata siihen sopivan ajoneuvon!

    Vapaasti varikko tarkoittaa, että ostaja huolehtii kontin toimituksesta. Myyjä nostaa kontin varikolla ajoneuvon päälle ja hänen vastuu loppuu sen jälkeen.

  • Maksuvaihtoehdot

    Haluatko tilata kontin, mutta hintaa kertyy kertahankintana liikaa budjettiisi nähden? Ei hätää, eri rahoitusvaihtoehdoillamme voit maksaa kontin myös erissä!

    Vaihtoehdot kertamaksulle ovat:

    • Leasing-rahoitus
    • Osamaksu

    Tarjoamme yritysasiakkaillemme mahdollisuuden hankkia kontteja leasing-rahoituksella. Leasing-rahoituspalvelun avulla saat kontit nopeasti käyttöösi sitomatta niihin suurta pääomaa.

    • Nopea käsittelyaika ja luottopäätökset
    • Kontit nopeasti käyttöön ilman suurta kertainvestointia
    • Helpottaa suunnittelua ja mahdollistaa kulujen maksamisen hankinnasta syntyvillä tuotoilla

    Vaatimukset

    Vain suomalaisille yrityksille (Y-tunnus), Minimiostos 500 €.

    Osamaksu

    Kontteja on mahdollista hankkia myös korottomalla osamaksulla, eli maksamalla kontit useammassa erässä sopimuksen mukaan. Osamaksusuunnitelma sovitaan aina tapauskohtaisesti asiakkaan kanssa.

    Esimerkki:

    Hankintasumma: 2 000 €

    Erät: 4 kpl

    Maksusuunnitelma: 500 € 30 pv välein

  • Ostatteko kontteja?

    Onko sinulla kontti, jota et enää tarvitse? Ostamme jatkuvasti kontteja yrityksiltä ja yksityisiltä henkilöiltä.

    Lähetä meille sähköpostilla tiedot sekä mahdolliset valokuvat kontista, niin teemme siitä tarjouksen.

    Lisätiedot:

    Jesse Mattson
    jesse@konttivuokraus.fi
    0505 890 732

  • Mitä eroa on varastokontilla ja merikontilla?

    Teräskonteista puhuttaessa käytetään yleensä termejä merikontti tai varastokontti. Nämä tarkoittavat käytössä monesti samaa asiaa, mutta niillä on muutamia eroja.

    Varastokontti on puhtaasti varastointikäyttöön tehty kontti. Konttia ei saa käyttää rahtikäytössä, sillä se ei täytä rahtikäytön vaatimia kriteerejä. Varastokontin valmistusmateriaalit ovat yleensä merikonttia edullisempia, sillä merikelpoisuuden kriteerit ovat varastointia huomattavasti vaativammat.

    Merikontti on alunperin rahtikäyttöön tehty kontti, joka täyttää kansainväliset standardit ja on hyväksytty rahtikäyttöön. Kontti on yleensä kestävämpi ja rakenteeltaan vahvempi kuin varastokontti. Suurin osa käytetyistä konteista on merikontteja. Tunnistat merikontin sen ovessa sijaitsevasta CSC-kilvestä sekä kontin joka sivulta löytyvistä merkkinnöistä.

    Kun olet hankkimassa konttia, muista ilmoittaa mihin käyttöön se tulee, jotta vältyt ongelmilta!

  • Mikä on kontin käyttöikä?

    Merikontit on rakennettu corten-teräksestä, joten ne kestävät erittäin vaativia olosuhteita (tuuli, vesi, tuli, jää, suola, aurinko) sekä kovaa käsittelyä. Kontit ovat pääsääntöisesti aluksi meriliikenteessä 5-14 vuotta, minkä jälkeen ne vapautuvat muuhun käyttöön.

    Meriliikenteestä vapautuneet kontit soveltuvat hyvin varastokäyttöön. Käytettyjä kontteja voidaan käyttää varastointitarkoituksiin yleensä vielä kymmenen vuotta, ja hyvin huollettuna reilusti pidempäänkin. Näitä käyttöikää pidentäviä huoltotoimenpiteitä ovat esimerkiksi kontin maalaus, reikien paikkaus, tiivisteiden vaihdot, lattian korjaus sekä lukkotankojen korjaus tai vaihto.

    Uudet merikontit tulevat Eurooppaan yleensä Kiinasta. Uusien konttien käyttöikä on erittäin pitkä – pelkässä varastokäytössä oleva kontti kestää jopa yli 30 vuotta. Uudet kontit ovat huoltovapaita useita vuosia.

Esitä kysymys

Luethan yllä olevat kysymykset huollellisesti, ettei kysymykseesi ole jo vastattu. Jätä myös yhteystietosi, jos haluat vastauksen sähköpostiisi. Pyrimme vastaamaan kysymykseesi mahdollisimman pian. Kiitos!

Ota yhteyttä